Aa en Hunze kiest: stemhulp gemeente Aa en Hunze beschikbaar!

Vanaf vandaag kunnen inwoners van de gemeente Aa en Hunze, gebruik maken van de stemhulp op de website aaenhunze.mijnstem.nl. Deze stemhulp is gericht op de aankomende gemeenteraadsverkiezingen die op woensdag 21 maart plaatsvinden.

In de stemhulp worden stellingen behandeld over onderwerpen die van belang zijn in de gemeente. De onderwerpen variëren van bijvoorbeeld gemeentelijke belastingen en ruimte voor koopzondagen tot het onderhoud van het openbaar groen en het toestaan van zonneparken. Bij elke stelling is van de politieke partijen het standpunt en de motivatie te lezen. De zes deelnemende partijen in de gemeente zijn Combinatie Gemeentebelangen, PvdA, VVD, D66, GroenLinks en CDA. Inwoners kunnen aangeven in hoeverre ze het eens of oneens zijn met de stellingen. Aan het eind geeft de stemhulp persoonlijk stemadvies.

Onder de titel ‘Aa en Hunze kiest’ organiseert de gemeente in de aanloop naar de verkiezingen  verschillende activiteiten. Speciale aandacht is er voor jongeren (18+) die voor het eerst kunnen stemmen, onder andere met video’s gemaakt door en voor jongeren (maar in feite leuk voor iedereen). Twee jonge kiezers gaan de straat op en interviewen mensen over diverse onderwerpen uit de stemhulp. Houd voor de video’s en activiteiten de website van de gemeente en de Facebook en Instagram accounts in de gat